Willem Jan: “Koffie is een belevingsproduct.”

“Koffie is een belevingsproduct en daar werk ik het liefste mee”, meent Willem Jan. Hij ‘verkoopt’ dan ook het liefste het verhaal achter de duurzame koffie van Hesselink Koffie. Buiten dat houdt hij zich als Accountmanager bezig met het verlenen van service, het onderhouden van contact met klanten en het coördineren van landelijke aanbestedingen.

Hij heeft altijd al in de verkoop gezeten en dat bevalt hem, tot op de dag van vandaag, heel goed. “Bij Hesselink Koffie houd ik me echt bezig met het verkopen van een prachtig belevingsproduct. Dat doe ik dan ook het liefste. Wat ik het leukste vind, is dat ik ook een service verleen die bij het product hoort.”

Verantwoordelijkheid als Accountmanager

Binnen het familiebedrijf behandelt Willem Jan de online leads van (aspirant) klanten die minder dan 100 kilo koffie afnemen. Grotere klanten verwijst hij door naar de Accountmanager die daar weer verantwoordelijk voor is. “Dit, zodat de klant snel door de juiste accountmanager in zijn regio geadviseerd wordt. Daarnaast zorg ik er ook voor dat de klant binnen een zeer korte tijd de juiste offerte in handen heeft en coördineer ik de landelijke aanbestedingen binnen Hesselink Koffie.”

Leuk en veelzijdig werk

Hij spreekt dan ook met veel verschillende klanten. Dat maakt zijn werk zo leuk én veelzijdig. “Ik heb veel klantcontact en spreek veel mensen. Van de kleine koffiehuisjes tot aan de koffieliefhebbers die thuis hun koffie bestellen. Ik voer dus op alle niveaus gesprekken met mensen en probeer ze binnen een zo kort mogelijke periode tevreden te stellen. Klanten geven een signaal af en ik kijk dan wat ze precies willen hebben. Ik zie het niet zozeer als een verkoopproces, maar meer als een adviesproces.”

Start van de dag

Koffie betekent veel voor Willem Jan. “Ik sta ermee op. Het is gewoon de start van de dag. Daarnaast zou ik, om nog meer over het product te weten te komen, graag een plantage willen bezoeken. Ik wil graag zien hoe de bessen worden geplukt en het proces verder in zijn werk gaat. Dat zou het helemaal afmaken.”

Ook duurzame koffie schenken in uw organisatie?

Bent u benieuwd naar de kwaliteit van onze koffiebonen? Wij bieden professionals de mogelijkheid om één kilo koffie uit onze eigen koffiebranderij gratis uit te proberen.

Recommended Posts

Begin met typen en druk 'Enter' om te zoeken