Terugblik op 2018

Het jaar is voorbijgevlogen. We kunnen wel zeggen dat 2018 een prachtig jaar was waarin wij diverse mijlpalen met jullie mochten delen. In 2019 hopen we natuurlijk weer veel mooie gebeurtenissen mee te mogen maken. Voordat vanavond de klok 00:00 slaat en wij proostten op 2019, blikken wij nog graag met u terug op onze hoogtepunten van afgelopen jaar.

Groei

2018 kenmerkte zich door groei. In alle opzichten. We verwelkomden nieuwe werknemers, maar ook veel nieuwe, mooie klanten waar we koffie mogen leveren. Dankzij jullie kunnen wij namelijk doen waar we blij van worden: koffie maken en schenken.

Productinnovaties 

Maar 2018 had nog heel veel mooie momenten. In januari zag Wentersch Gerrit het licht. In samenwerking met bierbrouwerij Wentersch kreeg Gerrit Hesselink zijn eigen bier. Een donker gebrouwen bier met een lichte koffiesmaak. Het beste van twee werelden werd in een product samengebracht. Dit bijzondere bier bemachtigde zelfs een plek in Nederlands Favoriete Bierlijst en werd door Bierista beoordeeld met een 8,5.

Er kwam niet alleen een nieuw bier, maar we kwamen ook met de aankondiging dat onze Veine-theelijn gaat uitbreiden. Het assortiment zal bestaan uit acht nieuwe, losse theeën, samengesteld met natuurlijke ingrediënten. In 2019 is de thee op de ‘markt’.

Duurzaamheidsambitie 

Naast mooie productinnovaties, stond 2018 vooral in het teken van duurzaamheid. Onze duurzaamheidsambitie werd naar de buitenwereld toe nog zichtbaarder. Veel unieke en mooie momenten stonden dan ook in het teken van duurzaamheid. We werden partner van Het Nationale Park De Hoge Veluwe en dragen hierdoor bij aan het behoud van de natuur en vermindering van Co2 uitstoot.

Klimaatneutraal

Duurzaamheid zat hem niet alleen in partnerschap. Wij werden uitgerust met het keurmerk: klimaatneutraal, uitgegeven door Climate Neutral Group. Klimaatneutraal betekent dat wij de hoeveelheid Co2 die we uitstoten compenseren door een duurzaamheidsproject te steunen.

Maar we kregen meer ‘onderscheidingen’. Het onafhankelijke bureau rank-a-brand bekroonde ons in de categorie eten en drinken met een A-label. Hesselink Koffie behoort hiermee tot de meest duurzame koffiemerken. Lees het rapport hier.

Ook werden we crowdfunding aandeelhouder bij Rotterzwam. Zij geven koffiedik een tweede leven en recyclen hierop oesterzwammen. Een mooi initiatief dat wij graag steunen.

Duurzaamheidsproject

Naast dit initiatief steunt de Hesselink Koffie Foundation al sinds de oprichting diverse duurzaamheidsprojecten.  Gerrit en Roel reisden af naar Guatemala en Honduras om de verschillende projecten met eigen ogen te bewonderen. Het leven in de gemeenschappen is door het plaatsen van Healthy Home Kits en onze steun vooruitgegaan. Een resultaat waar we trots op zijn.

Immense verbouwing

Misschien wel de mooiste mijlpaal van 2018 is de onthulling van onze immense verbouwing. Al vanaf het begin was het duidelijk dat duurzaamheid hét toverwoord van de verbouwing zou zijn. Onlangs tekende Gerrit de bouwovereenkomst voor de vernieuwbouwing van het BREAAM-pand en gaat in januari de schop écht in de grond.

Niet alleen grote mijlpalen kenmerkte het afgelopen jaar. Ook ‘kleinere’ gebeurtenissen zoals bijzondere jubilea, nieuwe projecten en verjaardagen maakten we mee. Bedankt aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen. Wij wensen jullie allen een hele fijne jaarwisseling en een spetterend 2019!

Ook duurzame koffie schenken in uw organisatie?

Bent u benieuwd naar de kwaliteit van onze koffiebonen? Wij bieden professionals de mogelijkheid om één kilo koffie uit onze eigen koffiebranderij gratis uit te proberen.

Recommended Posts

Begin met typen en druk 'Enter' om te zoeken